tiistai 17. marraskuuta 2015

Week 5 I am ready

Hei. Viides viikko lähti käyntiin maanantaina, eli mä olen taas vähän myöhässä. Mutta kuulumisia nyt sitten siitä, mitä on tapahtunut. Viime viikolla ei ollut juuri erikoist,  mutta viikonloppuna kun touhusin tallilla Lakis pyysi mua sen luokseen. Hän ensin kuulosti todella vakalta, joten säikähdin jo, että olen tehnyt jotain todella väärin. :D En onneksi. Hän sanoi mulle, että jos must tuntuu että haluan ratsastaa ja jos mulla on aikaa niin saan ratsastaa ihan milloin vain, ihan kellä tahansa. Mun ei tarvitse odottaa, että hän sanoo milloin ratsastan. Olin hetken hiljaa ja sitten kysyin oikeastikko? Minä olen odottanut, että teemme Lakisin kanssa jonkun ohjelma milloin ratsastan ja mitä teen ja niin edelleen, niinkuin hän puhuikin alussa. No minä lähdin sit jatkaa töitä ja seuraavana päivänä eli sunnuntaina ratsastinkin yhden pienen hevosen nimeltä Strike. Mä olen koko ajan luullut, että se hevonen on täysi sekopää, joka tekee rodeoo ja juoksee koko ajan hirveää kyytiä. Mutta päin vastoin! Mä tykästyin todella paljon tähän pieneen sisupussiin. Todella herkkä ratsastaa, osaava ja ilmoitti heti kun tein jotain väärin. Siitä ei ole hirveästi enempää kerrottavaa. En tehnyt hänen kanssaan juuri mitään erikoista, vähän taivuttelua ja tuustumista hevoseen. Nyt maanantaista lähtien ensi tiistaihin asti liikutan kahta yksityis hevosta, Romeota ja Amethystia, heidän omistajan ollessa reissussa. Juoksutan heitä vain liinassa ja parina päiväna auta Lakista ajamaan valjakkoa. Lakis lupasi mulle,  että kun lähden täält,  minä osaan valjastaa valjakko varusteet ja ajaa valjakkoa. En ole siis ikinä valjastanut kyseisiä varusteita, kun meillä ei ole koulussa käyty vielä valjakko juttuja. Tänään sitten kävin maastossa, silla Rudolfilla josta kerroin jo aiemmin. Käytiin vaan käynti maasto tuolla vyorilla ja otettiin vähän ravia. Ja huomenna olisi tarkoitus myös vähän juoksuttaa liinassa Rudolfia ja Gerleä. Gerle on yksityinen puoliveri-tamma. Myös Gerlen ja Rudolfin omistaja on poissa nyt pari päivää, koska hän lähti tänään Lakisin kanssa hakemaan uusia hevosia Ateenasta. Niin ja tänään oli pieni yllätys tallilla kun tultiin maastosta. Yhdella Lakisin ystävällä on koira täällä, niin se koira oli saanut YHDEKSÄN pentua. Valitettavasti kaksi pentua oli kuollut. :( Nyt se koira emo 7: n pennun kanssa tuolla yhdessä tyhkässä karsinassa asustelee. Yleensä se koira on ollut tuolla pihalla, mutta pentujen vuoksi on nyt sisällä. Mutta muuta tässä ei ole nyt tapahtunut joten heihei ja hyvää yötä! Byebye and Kalinychta! :)
Tässä on Strike ja muutama kuva hänestä :)





Rudolf. Ja hän melkein malttoi olla paikallaan xD Kyllä se niin hienosti seisoi heti kun laskettiin kamera alas :D


Panorama kuva tallin pihalta maanantai iltana.

Tässä nämä koiran pennut. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti